Söndagen den 7 november

Det händer väldigt mycket hela tiden så det är svårt att hinna med att uppdatera bloggen.
.
Vad har då hänt denna helgen.
Jo, i fredags när jag kom hem från skolan snackade jag med pappa och farmor på skype. Känns så himla mycket bättre att prata med någon hemifrån!
Senare på kvällen åt vi middag hela familjen och spelade spel. Jag vann ett spel som liknar fia med knuff. Jag tror aldrig att jag har vunnit det spelet! Det var i alla fall väldigt mysigt och det är kul att göra något sådant med familjen.
.
På lördagen åkte vi först på morgonen till Nordstrom rack där de rear ut kläder. Vi behövde hitta saker till skolans musikal som är denna veckan. Jag hittade en mysig fleecetröja och en fin blus. När vi kom hem skrev jag klart mitt photo project. På kvällen var Steve och Mary ute och åt middag så jag och Haley var hemma själva och tittade på Ghost busters och Dirty Dancing. MYYYS.
.
Idag var vi först i kyrkan på morgonen. Det var väldigt kul att se hur det är i kyrkan här och det var trevligt. Sedan åkte jag, Haley och Mary till konstmuseet i Detroit eftersom Haley behövde göra det för ett projekt i skolan. Detroit är verkligen konstigt. Vissa områden har jättefina och moderna byggnader, medans vissa är nedbrända och övergivna sedan 60-talet! Det är väldigt sorgset(kommer inte på något annat bra ord på svenska) att se.
Efter det åkte vi hem och jag gjorde min matte- och lite av min engelskläxa inna vi pkte och åt thai-mat. Kul att prova något nytt, har nog aldrig ätit Thai-mat i Sveige ens..
När vi kom hem såg vi Toy Story 3 och åt olika pajer som vi hade köpt. Väldigt stolt över mig själv att jag inte har rört mitt halloweengodis idag.
.
Imorgon är det try outs för cheerleading. funderar ännu mer på hockey nu, men jag ska i alla fall prova det och se hur det är. Jag vill i alla fall göra något.
.
Mina nya blus!! I fredags såg jag en hjort för andra gången här men första gången i vår trädgård!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0