Framme!!

Denna dagen började med att jag gick upp 3.57. Jag klädde på mig och drack ett glas juice. Sen kollade jag så jag hade allt med mig och packade in i bilen. På vägen till flygplatsen hämtade vi upp farmor. Mamma släppte av oss vid terminalen och åkte sen och parkerade bilen. När jag skulle checka in krånglade tydligen visat så jag blev lite nervös… Men det var nog snubben vid disken som hade gjort fel, så det löste sig tillslut. (Jag var också nervös att handbagaget skulle väga för mycket men det vägde precis 7.0 kg!!) Allt gick bra genom säkerhetskontrollen och även på det första planet. Vi fick bara en liten macka och vatten så när jag kom fram till Amsterdam tog jag en fika. Eftersom jag hade ganska lång väntan i Amsterdam gick jag också och kollade lite i affärer och bara chillade ;). Ganska skönt faktiskt. De ropade för övrigt upp personer och ändrade gater HELA tiden i högtalarna, det måste ha varit lite problem på Schiphol denna veckan. Mitt andra flyg blev ju flyttat 2 timmar fram pga. att de skulle byta plan, typ. När jag hade gjort allt som är kul på en flygplats hade jag fortfarande 2,5 timmar kvar så jag satte mig och läste lite och lyssnade på musik.

.

Andra flighten gick bra. Satt bredvid en kvinna från egypten som typ låg och sov halvvägs över mitt säte.. På andra sidan satt en liten flicka som blev tvingad att säga "Have a good meal" till mig av sin pappa när vi åt. Annars var väl allt som vanligt. Hann med att se två filmer. (Bilder kommer)

.

När jag hade landat var det två säkerhetskontroller att gå igenom och båda gick bra. Jag hade lite svårt att hitta ut ur flygplatsen, men när jag öppnade en dörr stod Mamman och dottern där helt plötsligt! Ganska konstigt att se och höra dom efter att ha sett bilder på facebook. Vi åkte i alla fall hem, packade upp lite och åkte till en restaurang för att käka. Sen kollade vi på skolans footballteam som spelade match och de förlorade som vanligt. Jag började bli väldigt trött och lite kall (vädret är annars bättre än i Sverige) så vi åkte hem. Där gav jag presenterna som de blev jätteglada för. Nu måste jag sova eftersom vi ska upp tidigt till Minnesota imorgon. Kommer inte ha med mig datorn så det blir ingen uppdatering på ca en vecka.

.

Ha det bra


Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh lycka till nu! Du kommer ha så sjukt kul!

2010-08-27 @ 08:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0