HALLOWEEN

Denna helgen har varit super!! Cedar Point var hur kul som helst. Enligt Wikipedia är det "världens största nöjesfält räknat efter antalet attraktioner". Där finns jättemånga berg-och-dalbanor och de är super. Köerna var dock ganska långa men det var det värt. Mot slutet blev köerna kortare så vi åkte en berg-och-dalbana 4 gånger i rad eftersom det bara var ca 15 minuters kö och till sist kunde vi åka en awesome berg-och-dalbana där vi bara behövde stå i kö i 40 minuter. Tidigare på dagen var kön mer än 1.5 timme! (Lägger upp bilder när jag får dom av Haley) Vi kom dit vid 13-tiden och åkte hem 00.40 på natten. Vi kom hem efter 3 så jag sov inte så mycket inatt. Men på tisdag är vi lediga så jag får ta igen lite då :)
Helt plötsligt när vi gick runt på Cedar Point såg jag en tjej som jag kände igen. Kom först inte på vem det var men insåg sen att det var Julia från Sverige som jag träffade på YFU-lägret! Det kändes ärligt jättekonstigt att prata svenska. Det är mycket lättare att skriva, men när jag börjar prata slinker det in engelska ord såsom "or" och "and" hela tiden. Det var nog samma för henne och vi var båda chockade så vi kunde inte sluta skratta. Det var jättekula att träffa henne:)
.
Idag gick jag upp och kände verkligen inte för att göra min matteläxa, men jag satte mig ner och gjorde den. Matten är inte lätt men men. Funderar på att skippa matten nästa termin. Tittade på skolverkets hemsida och matten jag göra nu motsvarar ungefär matte D. Min klass i Sverige gör matte C nu... Och jag gör det på engelska dessutom.
Efter det åkte vi och köpte pumpor och skar ut gubbar eller vad man säger. Skojsigt. Sen var det dags att sätta på oss kostymerna och åka till Elana för att gå trick or treating. Vi fick jättemycket godis och det var kuuuligt. Det är verkligen synd att vi inte har traditioner som halloween i Sverige. Man ser bara en och annan pumpa, men här går verkligen alla all in!
När alla hade bytt godis med varandra och fått vad de ville ha satte vi oss och tittade på tv innan det var dags att åka hem. Nu är jag trött så jag ska sova.
God natti
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0