(O)intressant information

VARNING: långt inlägg. Läs det gärna dock eftersom det förklarar lite mer om min vardag i USA.
Ehm, jag tänkte berätta lite om olika saker för er som är intresserade.
Börjar med skolan:
På morgnarna skjutsar Steve oss varannan dag och Michaelas (Haleys kompis + golfspelare) föräldrar oss varannan dag. Jag tar för det mesta den gula skolbussen hem.
Vi har, vad jag tycker, mycket läxor. Schemat fungerar så att jämna dagar har jag 3 av mina lektioner och ojämna dagar har jag 4. Man får därför alltid läxor till 2 dagar efter. Förra veckan fick vi tex reda på att vi skulle ha ett mattetest två dagar senare. Igår fick jag reda på att jag skulle skriva en historietext över helgen. De förväntar sig extremt mycket och bryr sig inte ett dugg om att jag inte förstår allt och att allt tar längre tid för mig.
Det är extremt viktigt att man gör läxan. De kollar nästan alltid så man har gjort alla frågor eller uppgifter och om man inte har gjort det måste man göra det till nästa lektion. Om man har gjort klart det då får man hälften av poängen man kunde få för uppgiften. Om man har missat en lektion måste man titta på deras hemsida och ändå göra läxan. Alla resultat och poäng för alla läxor kommer upp på min inloggning och allt räknas ihop till betyget. Detta känns SJUKT för mig och gör mig väldigt stressad. Allt är så nytt och man känner sig isolerad pga språket (även om det är lättare nu och jag känner mig bra på engelska tar det längre tid att läsa och jag förstår inte allt när någon pratar fort och/eller otydligt). De tar ingen hänsyn till att man är utbytesstudent och jag har känt mig sjukt pressad. Det har börjat kännas bättre denna veckan och golfen har verkligen hjälpt. Den får mig att tänka på något annat och slappna av.
.
Golfen:
Golflaget består av 1. Dhara, Junior 2. Elana, Senior 3. Emily (Schotty), Senior 4. JAG :D 5. Emily (Lang) Senior 6. Michaela, Junior 7. Laura, Freshman 8. Lauren, Senior
Alla är huuur snälla och galna som helst. De två sista spelarna spelar nästan aldrig sen jag kom så de träffar jag nästan aldrig.
Vi tränar antingen på ett ställe där det finns range och greener och liknande. Eller på vår hemmabana Wabeek. Matcherna är runt om i närheten. Vi spelar då 6 stycken och man räknar de 4 bästa scorerna.
Nästa helg ska vi till State Finals torsdag eftermiddag- lördag kväll :D Vi får pengar (!!) så vi kan köpa mat utan att behöva betala själva. Vi kommer ha superkul!
I natt hade vi party/sleepover med golfgänget! Superskoj och tjejerna dansade som galningar och jag dog av skratt.
.
Hemma:
På kvällarna äter vi i princip alltid hemmalagad mat. Någon gång har jag ätit med golflaget efter match och om Mary och Steve inte är hemma har vi köpt pizza. Frukosten för mig består av Yoghurt. Lunchen brukar också bestå av Yoghurt, morötter och ett äpple. Om jag är hungrig köper jag något i skolan. När jag kommer hem från golfen brukar jag äta och sen spendera kvällen med läxor. Så jag har inte mycket tid till att göra saker på vardagar.
.
Det var nog allt jag kunde komma på att skriva om nu. Fråga om det är något ni undrar! Jag svara gärna.
.
Nu är det lördag kväll och jag är supertrött. Sov 4 timmar i natt och har sedan spelat golf hela dagen. Just nu är jag ensam hemma och därför har jag passat på att göra läxor. Låg lite efter i engelska eftersom jag missade en lektion när jag spelade golf. Har photo test på måndag och måste dessutom läsa 2 böcker samtidigt i engelska!?
Ska göra en teckning till Art Explorations, börja på historietexten och leta efter foton av landskap, sen ska jag sova :)
.
Låååångt inlägg that I hope you enjoyed! :)
Frida
.
Jag är trött men glad ikväll ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0