State finals!

Såå State finals...
Det började med att vi åkte från West Bloomfield 3.30 torsdag eftermiddag ca 1 timme till Lansing. Banan heter Forest Akers tror jag och är en del av Michigan State University. På Torsdagen åkte vi till driving rangen och tränade lite mer än en timme. Senare på kvällen åt vi pizza på Old Chicago och senare glass på ett random ställe som vi hittade. Pizzan var supergod och glass är ju alltid gott ;) Speciellt när man får tre kulor istället för en när man beställer den minsta glassen. När vi kom tillbaka till hotellet var vi så trötta att vi somnade nästan direkt.
Dag 2 gick vi upp 6.30 och åt frukost. Vi var på driving rangen vid 8 ungefär och tränade en timme. Tränarmöte kl 9 och spelarmöte 9.30. Det var sviiinkallt på morgonen så jag hade 5 lager av tröjor!! Jag var också tvungen att ha mössa och vantar! Men framåt dagen blir det alltid varmare så då gick det bra med långbyxor och t-shirt. Jag spelade med två trevliga tjejer och framförallt ärliga. Har nog aldrig spelat med en så ärlig tjej! Hon erkände till och med att hon hade träffat bollen 2 gånger fast ingen av oss andra eller någon förälder hade märkt det. Jag spelade i alla fall bra och fick näst bäst score i laget :) De andra spelade inte så bra, men vi låg 11 av 15 efter första dagen.
Dag  3 gick vi upp samma tid och åt frukost, men vi visste att spelet kunde bli försenat p.g.a. frost och det var specis vad som hände. Om det är det minsta frost på gräset får man inte spela eftersom det skadar banan. Så vi väntade en stund i bilen och kom igång 45 minuter försenat, 10.45. Spelade med en av tjejerna jag spelade med dagen innan och en ny tjej. Den nya tjejen var också trevlig men försökte fuska med antalet slag ibland. Här känns det som folk alltid gör det så man säger bara till efter varje hål om man tror att han/hon fick ett annat antal slag... Jag spelade bättre denna dagen och fick 94 slag vilket var näst bäst i lagen denna dagen också :) De andra spelade inte så bra men alla förbättrade sig i alla fall. Vi slutade 10 och en av tjejerna i laget kom 9 individuellt.
Efter tävlingen hade vi bråttom hem så vi stack så fort allt var klart.
Under tävlingen köpte jag en t-shirt och en hoodie där det står något om Michigan State High Schools Sport Association. Köpte också en cool headcover till min driver.
Denna tävlingen var speciell, självklart eftersom det var en stor tävling och mästerskapen i Michigan, men också för att många föräldrar kom och tittade när vi spelade vilket var kul. De var också mycket hårdare med regler..!!
.
Igår kväll när jag kom hem åkte vi och åt hummer på en jättefin restaurang. Hur gott som helst!!
.
Idag sov jag ganska länge; jag var trött. Till frukost gjorde Mary pannkakor som vi åt med cream cheese och jordgubbar. Sen gjorde jag en liten läxa, men när Mary sa att de skulle åka och göra några ärenden tyckte jag det lät roligare. Så vi åkte och köpte lite saker som de behöver inför nästa helg(berättar mer om det i veckan). Jag hittade en tröja, ett linne, leggings, en fleece som jag kommer leva i i vinter, en pumpa som jag ska ha mitt godis i när vi går Trick or treating :) Det är precis en sån pumpa som jag hade i USA när jag var lite (Mamma och Pappa!!)
Efter ett tag ringde Steve och sa att han skulle åka till Ann Arbor och lämna Hannas horn (instrumentet) på lagning innan hon kan börja spela det. Så vi följde med och jag tittade lite i affärer och hittade bla pyjamasbyxor. De var jättefina så jag visar nog en bild på dem någon dag ;) Vi började bli lite hungriga så vi åt på en Italiensk restaurang, mycket smaskigt. Då vi gick ut från restaurangen såg jag en kvinna som jag kände igen så jag trodde att hon var från Sverige, men sen kom jag på att det var en av mina lärare. Jag hade blivit väldigt chockad om det verkligen hade varit någon från Sverige.
.
Efter vi kom hem har jag bara städat i mitt rum lite och nu ska jag sova. Orkar inte göra mer läxor idag så jag har mycket att göra imorgon istället. Men jag har ju tid nu när jag inte har golf längre hehe.
Ser fram emot Golf Banquet på tisdag!!
.
http://www.youtube.com/watch?v=ssqOJ0s71S0
Lyssna på denna låten! I love it!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0