En månad

Nu har jag varit här i en månad. Känns sjukt. Kunde lika gärna varit en dag som ett år. Det känns som det var igår jag packade kvällen innan men samtidigt har det hänt så mycket här så det känns som jag har varit här jättelänge.
Allt går upp och ner. Ena sekunden känns allt jobbigt och fel, ena sekunden bryr jag min inte om sakerna som känns jobbiga utan allt känns bra. Jag tror det är inte blandning av stress, prestationsångest, allt nytt, allt på engelska och så var det nog en chock att skolan var så annorlunda. Alla sa att amerikanska skolan var jättelätt, men det är den verkligen inte. I min klass med bara 10th graders går allt i 190 och vi får 1000 papper. Det är också svårt eftersom här får vi läxor som vi ska göra till 2 dagar senare. Hemma brukar vi i alla fall ha 5 dagar på oss.
Aja, jag tror att det bara kommer bli bättre nu.
.
Golf imorgon vilket ska bli kul. Ska bara tänka på att umgås med tjejerna och spela golf.
.
Btw, här är så varmt. Idag under golfträningen var det sjukt. Man kan enkelt gå ute i shorts och t-shirt och ändå vara varm. Jag tror coach sa att det var 79 grader.
.
Skriver hur golfen gick efter eller i slutet av helgen.
Frida 1/10 av året

Kommentarer
Postat av: johanna lemoine

måste säga att shit vad jag håller med om allting! skolan?! neej, knappast lätt och huur mycket läxor som helst! hemlängtan = hur svår som helst ibland och andra stunder finns den knappt :) hoppas du har det super!

2010-09-30 @ 03:01:08
URL: http://lemoineiusa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0