Underbar helg

Helgen var helt underbar. Resten av familjen hamtade mig från skolan och sen åkte vi och hamtade Steve på vagen. Det hade börjat snöa riktigt mycket under dagen och nar vi hade åkt en bit och det började bli mörkt kunde i knappt se vagen! Men vi kom fram tillslut efter ca 5 timmar. På kvallen åt vi klassisk Chicago style pizza(den ar tjockare och har typ tomatsåsen på toppen)
Pa lördagen åkte vi till det stora Field museet på morgonen. De har bla världens bast bevarade t-rex. De hade aven utställningar med guld, diamanter, egypten, djur mm. Vi åt sedan lunch i Hancock building dar restaurangen ligger på 95:e våningen. På eftermiddagen blev det shopping. Mycket battre shopping an i området dar jag bor så det var kul. På kvallen såg vi på en liten musikal på en liten restaurang. Det var bara ca 50 personer i publiken och "artisterna" var college studenter.
Söndagen började med shopping och titta runt i staden. Sedan traffade vi en familj som min familj kanner och åt lunch med dem. På eftermiddagen besökte vi "the Bean" som ar en skulptur som ser ut som en böna. Den ar i spegelglas så man kan se sig sjalv från olika vinklar. Efter det blev det lite souvenirshopping innan vi åkte hem.
.
Vi har börjat snacka lite om att jag skulle kunna vara voluntar på ett stalle før övergivna eller vanvårdade smådjur. Det hade verkligen varit superkul!!
.
Nu ar det bara ett par dagar kvar av denna terminen. Ska bli valdigt skönt att ha nya lektioner!!
Dock kanns det som jag ska åka hem snart! Shit vad tiden går snabbt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0